Simbioza med generacijama
V torek, 8.10., so imeli učenci osmih razredov naravoslovni dan z naslovom Simbioza med generacijama. Za učence smo pripravili pet delavnic, na katerih so se učenci srečali z novimi veščinami.
Delavnice so prostovoljno vodile občanke, ki smo jih povabili k sodelovanju.
V gospodinjski učilnici so učenci pod vodstvom gospa Andreje Dolinar ter Ivanke Kokelj pripravili ajdove in krompirjeve žgance, močnik ter vaniljeve rogljičke. Med učenci je posebej izstopal osmošolec Domen, ki je na lastno željo pripravil še čokoladno rolado, rolado z marmelado ter mini jabolčne pite. Vsi smo se strinjali, da so bile njegove sladice odlične.
Sedem drugih otrok je skupaj z gospo Anico Tomšič, ki jo mnogi že poznamo, saj je vodila že kar nekaj delavnic na naši šoli, izdelovalo rože iz krep papirja. Izdelali so prečudovite nageljne in šopke podleska.
Naša upokojena učiteljica, gospa Marta Butina, se je po nekaj letih zopet vrnila v učilnico matematike. Tokrat ni poučevala matematike, temveč je učence naučila izdelovati voščilnice v “pickpoint” tehniki. Nastale so čudovite čestitke z božičnimi motivi.
Skupina osmošolcev se je skupaj z gospo Bredo Podobnikar lotila izdelovanja gobelinov. Nekaterim se je zdelo delo težko, saj prav nihče še ni izdeloval gobelina. Na koncu sicer nihče ni izdelal gobelina do konca, vendar so jih z veseljem odnesli domov in mogoče ga bo kakšen od njih dokončanega prinesel pokazat.
Skupina učencev, ki je imela zagotovo najtežje delo, je bila skupina, ki jo je vodila gospa Štefka Tehovnik. Učence je učila pletenja. Vsi smo se strinjali, da je “štrikati” težko. Pa vendar so bili prav vsi učenci vztrajni, pridno so sledili navodilom in počasi je vrstico za vrstico nastajala njihova prva pletenina. Zanimivo je bilo, da so poleg deklet pletli tudi fantje in delo jim je šlo odlično od rok.
Marsikdo se bo vprašal, kaj je tukaj naravoslovnega. Otroci so celo spraševali, kje je kaj matematičnega. In v odgovor so dobili učni list, kjer so se srečali z logično nalogo imenovano gobelin, nalogami iz simetrije, vzorcev in tlakovanja ter pretvarjanja merskih enot.
Zahvala vsem gospem: Andreji, Ivanki, Anici, Marti in Štefki, da so si vzele čas in nam prostovoljno pomagale izpeljati naravoslovni dan.
In kot matematik naj zaključim z besedami: »Matematika je povsod okoli nas. Samo poiskati jo moramo.«
Karin Armič, učiteljica matematike