NARAVOSLOVNI DAN – Dan Zemlje
V torek, 17. 4. 2018, smo imeli učenci drugih razredov naravoslovni dan z naslovom Dan Zemlje. Izpostavili smo, da 22. aprila praznujemo svetovni dan Zemlje, ko želimo ljudi spomniti na njihovo pomembno vlogo v naravi.
Pogovarjali smo se o tem, kako lahko ljudje skrbimo za našo Zemljo ter kaj lahko k temu prispevajo tudi učenci sami. Povedali so, da za Zemljo skrbijo tako, da ugašajo luči, zapirajo vodo med umivanjem zob, roke si obrišejo z eno brisačko, ne mečejo odpadkov v naravo in odpadke ločujejo, čim več hodijo peš ali se peljejo s kolesom, zbirajo star papir …
Učencem smo pokazali tudi fotografije življenjskih prostorov na Zemlji (morje, puščava, travniki, gozdovi …). Ob tem smo se pogovorili o lepotah, ki nam jih nudi narava na Zemlji. Učencem smo pokazali še videoposnetke o onesnaževanju okolja. Razmišljali so tem, na kakšne načine in s čim onesnažujemo okolje (avtomobili – izpušni plini, tovarne, gnojila, smeti …). Skupaj z učenci smo naredili miselni vzorec o skrbi za naš planet in puzzle našega planeta.
Ogledali in prebrali smo nekaj zanimivosti o izbruhu in delovanju vulkanov. Nato smo naredili poskus izbruha vulkana. V odprtino vulkana iz gline smo vlili kis in dodali pecilni prašek. Učenci so opazovali »izbruh vulkana«. Nato smo se o tem pogovorili. Učenci so predstavljali svoje ugotovitve in opažanja. Za zaključek so vulkan še narisali.
Dejavnosti smo popestrili z likovnim ustvarjanjem planeta Zemlja in s spremnim zapisom o tem, kako bo vsak poskrbel, da bo Zemlja ostala lepa in čista.
Naj bo 22. april – dan Zemlje – vsak dan.
Andreja Kogoj in Tadeja Prašnikar